Agressie Training

Leren omgaan met de agressie
binnen je organisatie.

In veel beroepen is agressie helaas een onderdeel van het werk. Met onze agressie training leren we werknemers hoe ze hier effectief mee om kunnen gaan. Zodat zij zelf veilig zijn en de klant zich gehoord voelt.

Diensten

Agressie training

Op een adequate manier om kunnen gaan met de agressie van klanten is belangrijk voor de veiligheid van medewerkers. Daarnaast is het een onmisbaar onderdeel van hospitality. Je kunnen verplaatsen in een boze klant en daar op in kunnen spelen helpt de agressie te hanteren en stelt de klant tevreden. In onze agressie training leren we medewerkers hier alles over.

Overval training

Bij een overval gaat het over een zeer specifieke situatie die hopelijk nooit gaat gebeuren, maar waar je wel op voorbereid moet zijn. Met behulp van levensechte rollenspellen trainen we medewerkers om te kunnen omgaan met een overval. Dit zorgt er voor dat een vervelende situatie niet escaleert tot een traumatische ervaring met rampzalige gevolgen.

Nazorg

Wanneer er sprake is geweest van een overval of van zeer zware agressie, kunnen werknemers hier lang last van houden. In onze agressie training geven we hier veel aandacht aan, maar toch is dit niet altijd te voorkomen. Daarom bieden we in traumaverwerking gespecialiseerde psychologen die veel ervaring hebben met deze thema’s.

agressie training

Gastvrij met behoud van eigen waardigheid

Respectvol omgaan met agressie

Wij zijn van mening dat geen enkele vorm van agressie goed te praten is. Toch is het een feit dat agressie vaak voorkomt. Iemand die niet goed in zijn vel zit kan door een slechte service of een vervelende fout gemakkelijk in woede uitbarsten.

Door werknemers te leren dat deze woede niet persoonlijk gericht is, wordt het voor hen gemakkelijk om hier op een adequate manier op te reageren. Daarbij kunnen ze respectvol omgaan met de agressie van de gast, zonder daarbij overigens hun eigenwaarde uit het oog te verliezen.

Wat ons betreft is een agressiehantering training een onmisbaar onderdeel van elke organisatie die hospitality hoog in het vaandel heeft staan.

agressie training

Onze aanpak

stap

01. Intake

Elke organisatie is anders en verdient een specifieke aanpak als het gaat over het omgaan met agressie. Daarom houden we altijd een intake om te kijken waar de behoeften en de pijnpunten liggen. Bovendien kijken we graag mee naar de bestaande veiligheidsmaatregelen binnen de organisatie.

stap

02. Training

De daadwerkelijke training kan op locatie of bij ons op kantoor plaatsvinden. De training is een energieke combinatie van theorie die direct in de praktijk wordt gebracht. Deelnemers geven aan dat deze trainingsdagen voorbij vliegen. In de trainingen werken we altijd met professionele, ervaren trainingsacteurs.

stap

03. Borging

Het is belangrijk om de omgang met het geleerde te borgen. Wij raden in ieder geval een terugkomdag aan op het moment dat men een aantal keren met agressie te maken heeft gehad. Dit kan ook vormgegeven worden als een coachingstraject naar aanleiding van een vervelende situatie.

De Trainers

Sybren van Asma

Consultant

Sybren heeft veel ervaring als agressietrainer, zowel bij jongere als bij oudere deelnemers. Hij is onze hoofdtrainer op dit onderwerp.

Farzana Iqbal

Consultant

Farzana focust zich in haar trainingen op hospitality. Zij wordt voornamelijk ingezet bij organisaties waar de agressiehantering moet passen binnen een strikte hospitality-norm.

Sierdjan Westen

Sierdjan Westen

Consultant

Sierdjan is een zeer ervaren trainer als het aankomt op training van agressiehantering. Door zijn focus op communicatie is hij ook in te zetten voor training over agressie binnen organisaties.

Agressie Training aanvragen?

Wij geven geen trainingen, maar wij zorgen ervoor dat we de problemen van bedrijven oplossen. Daarom denken we graag in een vroeg stadium mee over de invulling van de agressie training. Neem dus gerust contact op om over de mogelijkheden te praten en te brainstormen over de variant die het best bij jouw organisatie past.

Binnen nu en twee weken op zoek naar een training? Natuurlijk ook geen probleem. Over het algemeen kunnen we zeer snel schakelen en zelfs deze week nog bijspringen om een training te verzorgen.

Neem contact met ons op via:  0202440277 en vraag naar Sybren van Asma of via contact@ivpp.nl.

Heb je liever dat wij jou bellen? Laat dan je gegevens achter op het formulier hiernaast.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.