IvPP | Psycholoog Amsterdam is de psychologenpraktijk van het Instituut voor Positieve Psychologie. Wij streven naar een nieuwe norm van kwaliteit in de geestelijke gezondheidszorg.

Wij werken op basis van de laatste wetenschappelijke inzichten, aangevuld met methoden en technieken uit de Positieve Psychologie. Daarnaast streven we er naar om servicegericht te zijn voor cliënten, huisartsen en werkgevers. Dat betekent bijvoorbeeld dat we ruime openingstijden hebben, dat de aanmelding gestroomlijnd verloopt en dat onze therapeuten contact houden met de verwijzer. Daarnaast is het voor werkgevers mogelijk, uiteraard met toestemming van de medewerker, om overleg te hebben met de behandelaars van het IvPP tijdens het re-integratietraject van een medewerker. Dat zorgt er volgens ons namelijk voor dat alle partijen beter af zijn.

Aanmelden

Als je nu contact opneemt, kun je meestal binnen vijf werkdagen al voor een intakegesprek bij IvPP | Psycholoog Amsterdam terecht. Vaak is er zelfs al eerder een mogelijkheid.

Voor een aanmelding kun je het formulier op deze pagina invullen. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met je op. Je kunt ons ook bereiken door te bellen op 0202600143 of te mailen naar office@ivpp.nl

We streven ernaar om je aanmelding zo snel en soepel als mogelijk te doen verlopen. Als blijkt dat wij je niet de zorg kunnen bieden die je nodig hebt, verwijzen we je door naar een partij waar je wel terecht kunt.

Vergoeding

Het IvPP werkt met BIG-geregistreerde GZ-psychologen. We hebben echter geen contracten met zorgverzekeraars. Minimaal 50% en maximaal 100% van de kosten voor de behandeling wordt vergoed. De exacte vergoeding is afhankelijk van de zorgverzekeraar en het pakket dat je daar hebt afgenomen. Voor de Generalistische Basis GGZ geldt tevens het verplichte eigen risico. Voor 2016 is dit vastgesteld op minimaal €385,-. Dit betekent dat u voor behandelingen uit uw basisverzekering de eerste €385,- zelf betaalt als  je je eigen risico nog niet hebt aangesproken.

Wij werken met een voorschot van € 94,- euro per gesprek. Dit voorschot kunt u per gesprek betalen met een pinbetaling aan de balie. Aan het eind van het traject krijgt u een factuur die u kunt indienen bij uw zorgverzekeraar. De betalingen die u al gedaan heeft, worden in minder gebracht op deze factuur.

Wij kunnen voor je beantwoorden hoeveel je vergoed krijgt als je aan kunt geven welke polis je hebt bij welke verzekeraar. Neem daarvoor gerust contact op.

Lees hier meer over de huidige tarieven, bekijk hier het stappenplan voor vergoeding en vindt hier onze leveringsvoorwaarden.

Klachten en geschillenregeling

Als je klachten hebt over je behandelaar of de behandeling, dan kunt je die in eerste instantie het beste met je behandelaar zelf bespreken. Mogelijk gaat het om misverstanden die in een gesprek opgelost kunnen worden. Wanneer het echter niet lukt om de problemen op te lossen, dan kun je een afspraak maken met onze klachtenfunctionaris Marie Marcelle Stadhouders.

Als het haar niet lukt om je naar tevredenheid te helpen dan kun je met haar bespreken wat de vervolgstappen zijn, zoals een officiële klacht indienen bij de geschillencommissie waar wij bij zijn aangesloten.

Wachttijd tot intake en behandeling

Wij zijn vijf dagen per week geopend en afspraken kunnen zowel overdag als in de avonduren plaatsvinden. Er wordt niet gewerkt met wachtlijsten en je kunt binnen vijf werkdagen terecht voor een eerste afspraak.

De actuele wachttijd tot intake is: maximaal 5 werkdagen

De week erop kun je dan gelijk starten met de behandeling.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen

Kwaliteit

Wij werken volgens de beroepscode van het NIP en de Wet Geneeskundige Behandel Overeenkomst. In deze codes staan de eisen, richtlijnen en gedragsregels waaraan we ons als psychologen moeten houden. De basisprincipes bestaan uit verantwoordelijkheid, integriteit, respect en deskundigheid.

Ons Kwaliteitsstatuut is hier in te zien.

Contact IvPP | Psycholoog Amsterdam

We staan je graag te woord voor overleg of om vragen te beantwoorden. Er zijn drie manieren om met ons in contact te komen:

Vul het formulier in op onze contactpagina

Bel op 0202600143

Of stuur een mail naar office@ivpp.nl

Marisse Bomkamp

Marisse Bomkamp

GZ-Psycholoog/ Cognitief Gedragstherapeut

studeerde klinische psychologie aan de Universiteit van Utrecht. Vervolgens heeft zij de opleiding tot GZ-psycholoog en cognitief gedragstherapeut afgerond. Daarnaast heeft zij de basisopleiding EMDR gevolgd. Haar ervaring deed ze op bij HSK en het AMC.

Larisa van der Zalm

Larissa van der Zalm

GZ-psycholoog

heeft medische psychologie aan de Universiteit van Tilburg gestudeerd. Na haar studie heeft zij de opleiding tot GZ-psycholoog gedaan. Haar ervaring deed ze op bij een GGZ-instelling, een revalidatiecentrum en Kempenhaeghe, expertisecentrum voor slaap en epilepsie.

Caroline Dorr

GZ-Psycholoog

studeerde klinische psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Ze werkte eerder bij een grote GGZ-instelling en deed ervaring op binnen een ziekenhuis. Zij specialiseerde zich tot GZ-psycholoog en volgde de opleiding tot EMDR-therapeut.

eveline-van-der-burg

Eveline van der Burg

GZ-psycholoog

Studeerde klinische psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Na haar studie heeft zij de opleiding tot GZ-psycholoog en de basiscursus schematherapie afgerond. Naast ervaring in de basisGGZ heeft ze kennis opgedaan over genderdysforie en seksualiteit.

Direct Contact

Naam

Emailadres

Telefoonnummer

Bericht

Om spam te voorkomen, vragen we je om de code op het plaatje in te vullen

captcha